OBČINSKI OTROŠKI PARLAMENT – DUŠEVNO ZDRAVJE OTROK IN MLADIH 

15. februarja je v prostorih MC Kotlovnica v dopoldanskem času potekal občinski Otroški parlament. Zbrali so se predstavniki šolske skupnosti OŠ Toma Brejca, OŠ Frana Albrehta, OŠ Marije Vere, OŠ 27. julij in OŠ Stranje z mentorji. Našo šolo so zastopali učenci Tjaša Golob iz 7. c, Gaja Kukovec iz 9. a in Vid Podjed iz 9. c. V prem delu je Dino Kapetanović komik, impro igralec in mentor iz kranjske ustvarjalne skupine KUD KIKS z učenci izvedel delavnico improvizacijskih veščin. Na delavnici so se učenci ogreli in pripravili možgančke na drugi del srečanja. V nadaljevanju so predstavili dosedanje aktivnosti šolske skupnosti na temo duševnega zdravja otrok in mladih. Ugotovili smo, da so bili učenci vseh šol aktivni in so izvedli ali pa načrtujejo veliko aktivnosti. S pomočjo pogovora, socialnih zgodb, pošiljanja lepih želja in misli, vrstniške pomoči v obliki šolske svetovalnice, šolskega nabiralnika namenjenega anonimnim vprašanjem, vključevanja terapevtskega psa, ter ostalih preventivnih dejavnosti, imajo učenci možnost, da se učijo in poglobijo znanje o duševnem zdravju in pomenu vrstniške pomoči.

 

V drugem delu srečanja pa je potekala okrogla miza, kjer so učenci imeli možnost predstavnikom različnih institucij postaviti različna vprašanja na temo duševnega zdravja. Na vprašanja so odgovarjali: psihologinja Petra Pirc (Center za krepitev zdravja Kamnik), dr. med., specialist otroške in mladostniške psihiatrije Matija Klasinc (Center za duševno zdravje otrok in mladostnikov Domžale), predstavnice Centra za socialno delo Osrednja Slovenija – vzhod Mateja Anzeljc Bratina, Katja Orehek in Tjaša Grmovšek, gospa Romana Učakar (podžupanja občine Kamnik) in Rok Kosec iz Mladinskega centra Kotlovnica. 

Za udeležence okrogle mize so učenci pripravili vprašanja v povezavi z duševnim zdravjem otrok in mladih. Gostje so jim prisluhnili in odgovorili na vsa vprašanja in dileme. V začetku pogovora so se udeleženci predstavili in pojasnili svojo vlogo na področju duševnega zdravja otrok in mladih. Učence je najbolj zanimalo, kaj sploh pomeni biti duševno zdrav, kaj posamezni strokovnjaki počnejo in kako poteka obravnava pri njih ter kako lahko pomagajo sebi ali vrstnikom, ko se znajdejo v stiski. Na prav vsa vprašanja so dobili strokovne in razumljive odgovore, ki jih bodo prenesli med svoje vrstnike. 

 

Svoje  videnje tega dogodka pa so zapisali tudi naši učenci:

 

V četrtek, 15. 2. 2024 smo se zbrali v Kotlovnici predstavniki šolskih parlamentov iz 5. šol.

 V začetnem delu srečanja smo imeli na programu IMPRO delavnico, ki je bila namenjena grajenju naše samozavesti in moram priznati da je delovala. Zjutraj, ko smo prišli še vsi zaspani in sramežljivi, smo bili tiho. Nihče si ni upal povedati česa preveč. Pri IMPRO  delavnici smo preživeli  skupaj eno uro in pol, med oblikovanjem zabavnih, ampak nesmiselnih zgodb.  V tem času smo se skupaj nasmejali, se spoznali in poklepetali.

Pred »resnim« delom tistega dne smo imeli malico in odmor. Imeli smo čas, da z  vrstniki izmenjamo kakšno besedo in se podružili.

Sledile so predstavitve projektov, ki so jih na šolah že uresničili in tudi tistih, ki so še v teku. Zanimivo je bilo poslušati mnenja ostalih in tudi njihove ideje.

Po predstavitvah pa so prišli strokovnjaki, s katerimi smo spregovorili o resni temi: DUŠEVNO ZDRAVJE.

Povedali so nam veliko modrih besed in pametnih nasvetov, ki si jih bomo zapomnili za vedno in jih razširjali med vrstniki.

Vsi se zavedamo, da ima vse več ljudi probleme z duševnim zdravjem in pomembno je, da jim znamo pomagati! SKUPAJ SMO MOČNI!

Tjaša, Gaja in Vid

Mentorici Otroškega parlamenta: Andreja Ortl in Darja Habjan

Deli povezavo: