ČAS JE ZA IGRO

Lepo pozdravljeni dragi starši, učenci.

V času pouka na daljavo vam v sklopu projekta Popestrimo šolo, pošiljam tudi nekaj idej, možnosti, nasvetov v želji, da vas podprejo in olajšajo bivanje v spremenjenih okoliščinah.

ČAS JE ZA IGRO

Namig: USTVARITE SVOJO DRUŽABNO IGRO

Kako: Vsak član naj si izmisli vsaj tri naslove nove igre.
           Izberite in določite ime, elemente in pravila igre.
           Izdelajte si jo z materiali, ki jih imate na voljo.
           Bodite ustvarjalni, iznajdljivi, igrivi,…
Učenci so v okviru dejavnosti Popestrimo šolo ustvarili že veliko izvirnih iger, npr.: Potovanje po času, Krofi, Zvezdna igra, Črna gora, Mopopoly, Spomin, Labirint, V gozdu, Metulji iščejo dom,…Pri tem so uporabili samo karton, papir, barvice, flumastre, stare zamaške, kocko.

Prilagam vam primer ene znane, stare domače družabne igre »Marjanca«. Poznate?

DRUŽABNA IGRA »MARJANCA« – ZA MLADE IN STARE

»Marjanco« se lahko igra poljubno število igralcev (celotna družina), oziroma vsaj dva.

Za igro potrebujete:

– Več enakih, malih predmetov npr. fižolčki, gumbi, kamenčki, bomboni, evri,  …itd.

Vrtavko – če je nimate, si jo lahko izdelate tudi sami (iz lesa, plastelina, slanega testa, das mase,… ). Glej sliko in navodila spodaj.

Potek in pravila igre

Recimo, da ste izbrali fižolčke:

  1. Vsakemu od igralcev damo npr. 5 fižolčkov in na sredino mize v banko še pet. Lahko damo vsakemu igralcu tudi več fižolčkov in v tem primeru bo igra trajala dlje.
  2. Določi se kdo začne.
  3. Tisti, ki je bil za to določen, začne tako, da zavrti »Marjanco« (vrtavko).
  4. Ko se vrtavka ustavi, mora igralec, ki je vrtavko zavrtel biti pozoren, na kateri stranici je vrtavka obstala in prebrati kar piše na stranici vrtavke.
  • Če se »Marjanca« ustavi na »«VZEMI 1«, iz blagajne vzame 1 fižolček.
  • Če se »Marjanca« ustavi na »DAJO VSI«, vsi igralci prispevajo po en fižolček v banko.
  • Če se »Marjaca« ustavi na »VZEMI VSE«, srečnež izprazni banko in pobere vse fižolčke, ki so v njej.
  • Če se »Marjanca« ustavi na »DAJ 2«, v blagajno daš dva fižilčka.
  1. Ko igralec ne more izpolniti zahtevane naloge, izpade iz igre. Npr. Če je banka prazna in igralec ne more vzeti fižolčkov, ne dobi nič, igra se nadaljuje, ta igralec pa izpade iz igre, ker ni mogel izvršiti svoje naloge.
  2. Zmagovalec je tisti, ki ostane najdlje v igri.

Navodila za izdelavo vrtavke

Vrtavka ima 6 stranic.
Vsaka stranica ima vpisano svoje navodilo:

Vzemi vse – igralec vzame vse, kar je v blagajni.
Vzemi 1 – igralec dobi 1 enoto iz blagajne.
Vzemi 2 – igralec dobi 2 enoti iz blagajne.
Dajo vsi – vsi igralci prispevajo po en fižolček v banko.
Daj 1 – igralec mora v blagajno položiti 1 enoto.
Daj 2 – igralec mora v blagajno položiti 2 enoti.

Lahko pa si pomagate s klasično kocko, kjer si za vsako število pik izberete eno od gornjih navodil.

Obilo užitkov pri igri vam želim.

Rosana Kleindienst

Deli povezavo: