Na OŠ Frana Albrehta Kamnik že drugo leto poteka program Zaščitništvo. V projekt so v tem šolskem letu vključeni prvošolci in osmošolci ter drugošolci in devetošolci matične šole.
Projekt Zaščitništvo temelji na povezovanju in krepitvi vezi med mlajšimi in starejšimi učenci, skrbi drug za drugega, razvijanju empatije.
Z namenom, da bi mlajši učenci v novem okolju čim bolje zaživeli, imajo pomoč starejšega učenca, svojega zaščitnika.
Preko različnih aktivnosti projekta poskušamo poskrbeti za boljše počutje učencev na naši šoli, preko skupnih druženj pa hkrati spodbujati razvoj pomembnih socialnih in osebnostnih izkušenj ter s pozitivnim zgledom vplivati na razvoj vrednot in odgovornosti.
Glavni cilji projekta so:
- povezovanje osmošolcev s prvošolci, devetošolcev z drugošolci,
- poglabljanje pripadnosti skupini in šoli,
- skrb za varnost in dobro počutje mlajših učencev v šoli,
- navajanje najmlajše in najstarejše populacije učencev na življenje in delo v skupini,
- razvijanje odgovornosti pri učencih,
- aktivno preživljanje prostega časa med odmori,
- razvijanje dobrih medsebojnih odnosov in pozitivnih zgledov,
- urjenje veščin sodelovanja in komunikacije,
- razvijanje empatije- preventivni dejavniki pri zmanjševanju nasilja.
Kaj vse počnemo skupaj?
Se igramo družabne igre, plešemo, si pomagamo pri domačih nalogah, beremo knjige (OPB), pojemo pesmice, izdelujemo izdelke, imamo skupaj pouk, npr. športno vzgojo, sodelujemo pri dnevih dejavnosti (tehniški dan, športni dan), sodelovanje pri dejavnostih ob tednu otroka, letu in pustu …itd. in vseh aktivnostih na ravni šole (čistilna akcija, okraševanje šole, eko dejavnosti …)
Starejši učenci lahko svojega “varovanca” obiščejo tudi pred poukom, med odmori, svojimi prostimi urami in po pouku (v OPB).
Dejavnosti in nekaj preteklih utrinkov …
»Skupaj smo že izvedli uro športa, kjer so se učenci spoznali in igrali štafetne igre. Osmošolke redno prihajajo v podaljšano bivanje in se skupaj igrajo med odmori. Skupaj smo izdelovali izdelke na Eko dnevu.« (prvošolci in osmošolci)
»V 9. a razredu smo se z drugošolci, natančneje z učenci 2. a, “našli”, ker se res težko uskladimo, v tednu otroka.
Učenci so drug drugemu prebrali kratko zgodbico iz knjige, ki je bila seveda prilagojena drugošolčkom.
Druženja so bili veseli eni in drugi, čeprav so devetošolci malo bolj zadržani.
Z malo prilagajanja se bomo podružili zopet v decembru, da si zaželimo vse dobro v novem letu.« (2. a in 9. a)
»B-jevci smo poskrbeli, da je naša okolica nove šole čista in urejena in smo skupaj izvedli čistilno akcijo.« (2. b in 9. b)
Izvajalke projekta:
Barbara Spruk Golob, Maja Škrjanc, Romana Lah, Andreja Grilj, Petra Stopar, Monika Šimenc Vatovani, Maja Benkovič, Jana Jus, Brigita Repek Juvan, Andreja Ortl