ZAŠČITNIŠTVO (MEDGENERACIJSKO DRUŽENJE) UČENCEV 1. B IN 8. Č
Na naši šoli smo že tri leta vključeni v projekt zaščitništva – starejši učenci so skrbniki in podporniki mlajšim učencem – prvošolčkom. V letošnjem letu so učenci 8. č zaščitniki učencem 1. b.
Septembra smo se na uvodnem srečanju družili v športni dvorani ob spoznavnih športnih igrah. Na začetku so bili nekateri osmošolci malce zadržani, saj še niso poznali svojih “mlajših prijateljev”. A že po prvi igri so se začeli spontano pogovarjati in sodelovati med seboj.



Drugo druženje smo imeli ob tednu otroka. Namen srečanja je bil povezati najmlajše in najstarejše učence v skupni ustvarjalni dejavnosti, ki spodbuja branje, sodelovanje in prijateljstvo.


📚 Bralni markerji kot most med razredi
Po branju knjig so se skupaj – v paru lotili izdelave bralnih markerjev – barvitih označevalcev za knjige, ki bodo učencem služili kot motivacija za branje in kot spomin na prijetno druženje. Vsak osmošolec je dobil svojega “bralnega prijatelja” iz prvega razreda, s katerim sta skupaj ustvarjala, se pogovarjala o knjigah in si izmenjevala bralne navade.



🤝 Več kot le ustvarjanje
Poleg ustvarjalnosti je bilo druženje tudi priložnost za medsebojno učenje. Mlajši učenci so se počutili varno in sprejeto, starejši pa so prevzeli vlogo mentorjev, kar je okrepilo njihovo odgovornost in empatijo. Skupaj so se smejali, pogovarjali in si izmenjevali izkušnje – od prvih bralnih korakov do najljubših knjig.
Naslednje druženje je bilo na eko dnevu, ko so prišli osmošolci po malici na obisk k prvošolčkom, da so skupaj ustvarili obesek za šolsko novoletno jelko.





Učence je bilo prijetno gledati, kako so si med seboj pomagali. Vsak par je uspešno naredil en obesek. Pomoč osmošolcev prvošolcem ni le koristna za mlajše, temveč tudi starejše uči odgovornosti, potrpežljivosti in sočutja.
Maja Benkovič in Aleš Prosen